20 Eylül 2010 Pazartesi

Bonibonlu kurabiye

Bayram nedeniyle, hem çocukların hoşuna gidecek hemde göze hitap edecek birşeyler yapmak istedim.
Gerçi bayramlarda benim misafirlerim olmuyor pek. Bu nedenle hediye bile götürebilirim dedim. Arife günü birkaç tarifi birleştirip kendimde birşeyler ekleyip 2 tepsi kurabiye yaptım. Görünüş çok güzeldi ama biraz kıtır olmuştu kurabiyeler bisküvi gibi. Sanıyorum unu biraz fazla geldi. birdahaki denememde un miktarını azaltacağım. Ama yinede lezzeti güzeldi.
Malzemeler :
1 paket kakao
2 bardak şeker
4 paket bonibon (iki paketini üstünü süslemek için ayırdım)
125 gram çikolata
2 yumurta
1 paket kabartma tozu ve vanilya
yarım paket (125 gram) margarin
yarım su bardağı sıvı yağ
aldığı kadar un (yumuşakça bir hamur olmalı)

Yapılışı : Şeker ve yumurta derince bir kapta çırpılır. Çikolata, margarin ile birlikte eritilir. Bu karışım ve sıvı yağ şeker ve un karışımına eklenir. Kakao kabartma tozu ve vanilya eklenir. Bonibonlar ve un eklenir. ceviz büyüklüğünde parçalar alınır yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Kurabiyelerin üzeri bonibonlarla süslenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder