28 Temmuz 2016 Perşembe

Ev Yapımı Puding



Puding’i sevmeyen varmıdır? Yoktur sanırım. Benim gibi çikolotalı tatlara deli olan birinin bilmesi zor tabi..Çocukluğumdan beri bayılırım pudinge. Annem sık sık yapardı bize kardeşimle kokusunu duyar duymaz mutfağa koşardık. Tencerede kalan pudingi sıyırmaksa müthiş zevk verirdi bize.
Bende çok sık puding pişiriyorum çocuklarıma ama hazır olanlardan, pratik, çabucak yapılıverilenlerden.Puding kolay bir tatlı ancak kıvamını tutturabilmek önemli bu yüzden hazırı da varken denemedim hiç. Ta ki sevgili Neslihan bana ev yapımı puding tarifini verene kadar. 2-3 defa pişirdim hepsinde de çok iyi sonuç aldım.
Ev yapımı çikolatalı puding tarifimi şiddetle önerebilirim. Emin olun kaşık kaşık dalacaksınız ve nasıl bittiğini anlamayacaksınız.
İşte Çocuklarınız için sağlıklı, katkısız puding tarifi
1 kg. süt
4 yemek kaşığı un
1 paket kakao
1 paket bitter çikolata (125 gr.lık)
1 bardak toz şeker
1 yemek kaşığı tereyağı
1 yumurta sarısı

Tüm malzemeleri tencereye koyarak kaynayana kadar pişiriyoruz.
Sonra ocaktan alıp 5 dk. Bekleyip 1 yumurta sarısını mikser ile muhallebiyi karıştırırken yavaşça ilave ediyoruz.
İşte bu kadar pratik tatlımız hazır. Afiyetle.. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder