9 Kasım 2009 Pazartesi

Kabak Mücver sevmeyen varmı?

Güzel bir hafta olmasını dilerim herkes için..
Her pazartesi hafta sonunun yorgunluğu ile başlıyorum işime…
Düşünüyorum da iki kısacık güne ne çok şey sığdırmaya çalışıyorum.
Neyse Cumartesiye şurada ne kaldı, değilmi ama :)
Aramızda kabak mücver sevmeyen varmı?
Tadına ve kokusuna dayanmadığım lezzetlerden biridir kabak mücveri. Hele Kızartırken eve yayılan nane kokusuna bayılıyorum. Geçen gün kızartmaya vaktim olmadığından, “hafif olması için” bahanesini kullanarak fırında da yaptım. Bence fırında da nefis oldu. Kek gibi oldu, hatta çay saatleri içinde bir alternatif olabilir diye düşündüm. Tadıda güzel, aynı yağda kızarmış mücver tadında ama daha hafif.

Her iki tarifi de şimdi vereceğim.. Damak tadınıza hangisi uygunsa deneyin bence, zira ben tarifi yazarken bile canım çekti.. :)

MALZEMELER:
3-4 adet kabak
1 adet yumurta
1/2 demet maydanoz
1 adet kurusoğan
1 - 1,5 su bardağı un
tuz, bolca nane ve karabiber ve dilediğiniz baharatlar
1 paket kabartma tozu
kızartmak için sıvı yağ
YAPILIŞI:
Kabakları yıkayıp, kabuklarını soyduktan sonra derince bir kabın içinde rendeleyin, soğanı da aynı şekilde rendeleyin. Yumurtayı, ince kıyılmış maydanozu, baharatları ve unu ekleyip karıştırın. Mücver hamuru ne çok sulu, ne de çok katı olmalı. Bu yüzden unu azar azar ilave edin. Bir kaşık yardımıyla tavadaki kızgın yağa döküp yayarak önlü arkalı kızartın, sıcak sıcak servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder