8 Haziran 2016 Çarşamba

Doğum İzni



21.09.2012 tarihli yazım

Eylül ayının 3. Haftasını da bitirdik, ben de hamileliğimin 30. Haftasını bitirdim ve bugün doktor kontrolüm vardı. 

Resmen ayaklarım uça uça gittim kızımla buluşmaya, bir heyecan bir heyecan randevumuz var buluşacağız kızımla diye. Tam zamanında muayenehanedeydik eşimle birlikte ama her zamanki gibi uzun bir süre beklemek durumunda kaldık.
Sözkonusu hamileler olunca randevu saatlerine uyulmaz, her an herşey olabilir, sorular uzayabilir, muayeneler uzayabilir meselelerini özümsedim sanırım artık. Eşimin aksine, ne sabırsızlanıyorum, nede huysuzlanıyorum sakin sakin bekliyorum bekleme odasında. Ve nihayet muayenemizi olduk. Benim nazlı kızım yüzünü göstermedi yine bize, ama keyfi yerinde dedi doktorumuz, herşey yolunda şükürler olsun ki.. Ağzım kulaklarımda çıktım kontrolden.

Önümüzdeki haftadan sonra 32. Haftaya gireceğimden doğum iznine ayrılmam gerekiyordu. Doktora eğer bir sakınca yoksa 5 hafta daha çalışıp çalışamayacağımı sordum. Zira oğluşumu çok erken bırakmak zorunda kaldığımdan, kızımla doğduktan sonra biraz daha fazla zaman geçirme çabasındayım. Doktorumda uygun gördü ve raporu verdi. Ekim sonuna kadar çalışacağım, bayram sonrası ise doğum iznine ayrılıyorum. Zaten 38. Haftamda Kasım’ın 2. Haftası gibi de sezeryan olacağım, kısmet olursa kızıma kavuşacağız.

Bilmiyorum haberdar olan var mı ama bu en son çıkan Torba yasasıyla özellikle erken doğum veya sezeryanla doğum yapanların uğradığı bir haksızlığın önüne geçilmiş. Doğum izni doğumdan önce 8 hafta, doğumdan sonra 8 hafta olmak üzere 16 hafta şeklinde. Ancak sağlık durumu uygun olduğu takdirde, doğumdan önceki 3 haftaya kadar işyerinde çalışabilir. Bu durumda, çalışılan süreler, doğum sonrası sürelere eklenir. Şuan benim yapmaya çalıştığım gibi. Bu durumda doğum sonrası 8+5 = 13 hafta (91 gün) süre ile kanuni olarak izin kullanma hakkına sahip olurlar.

Torba yasasıyla değişen durum ise;  Erken doğum halinde, kullanılamayan izin doğum sonrası izne eklenebilecek.

Doğumun erken gerçekleşmesi sebebiyle, doğum öncesi analık izninin kullanılamayan bölümü de doğum sonrası analık izni süresine ilave edilir”.
Bu durumda örneğin 37. Hafta doğum yapan birinin kalan 3 haftası doğum iznine eklenebilecek. Sezeryanda genelde 38. haftada yapıldığından 2 hafta doğum sonrası izne eklenebilecek.

Erken doğum yapan anneler için güzel bir değişiklik olmuş, keşke doğum izni süresi de arttırılsa. Arttırılsında çalışan anneler bebeklerini daha uzun süre emzirebilsin, ilgilenebilsin, anneler mis kokulu minicik bebeklerinden ayrılmak zorunda kalmasın, bebecikler annelerine doysun, birileri de annelerin yerine kendini koysun, empati kursun ama dimi ;)

Oğluşumdan : Umut bu hafta tam gün okula gidiyor. Okulla ilgili hiçbirşey anlatmıyor, sabahlarıda çok huysuz uyanıyor, sürekli mızmızlanacak konular buluyor bir afra bir tavra düşüyoruz yollara. Çok hareketli olduğundan uyum sürecimiz biraz uzun olacak gibi duruyor.
Ve Umut’tan Anne öğretmenlerin arkasında 3. gözleri varmı? Yok oğlum niye, Hayır var anne, bizim öğretmenimizin var, tahtada yazı yazarken ben tam şımarırken Umut yapma diyor. Kafasının arkasında gözleri varmış, öğretmenler arkaları dönükken de görürmüş ;)



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder