8 Haziran 2016 Çarşamba

Şeker kızım, bal kızım




24.08.2012 tarihinde kızıma hamileyken yazdığım yazılardan biri : 

Bu hafta hamileliğimin 26. Haftasındayım. Uykuları çok seven ben, geceleri pek derin uyuyamıyorum, sık sık uyanıyorum. Bazen sabaha karşı uykum kaçıyor. Sağa- sola sürekli dönüp duruyorum. Göbeğimi koyacak yer bulamıyorum. Tekrar uyumakta güçlük çekiyorum. Bazen kızımda benimle birlikte uyanıyor o zaman türlü hayallere dalıp uykumu iyice kaçırıyorum. Balkon dahil, evin bütün odalarını dolaşıyorum.
Geçtiğimiz hafta tetanoz aşımın ikincisini oldum. Tetanoz aşısının tadını da unutmuşum bu arada, koluma epey ağrı yaptı ikinci aşı. Kesinlikle doğru, naz yapmıyorum ;) Geçtiğimiz hafta yaptırmam gereken testlerimde vardı. Hemogram ve şeker testlerimi yaptırdım. Şeker yüklemesinde ilk hamileliğimde olduğu gibi şekerim yine yüksek çıktı. Şeker bayramı ile birlikte şeker rahatsızlığım olduğunu da öğrenmiş oldum. Hamileliğe bağlı şeker sorunu yaşıyorum. Bu konuda önceden tecrübeli olduğumdan çokta üzülmedim, biraz diyet ve yediklerime dikkat ederek çok daha sağlıklı beslenip, bu sorunun üstesinden gelebilirim. Şeker oğlumdan sonra, şeker gibi bal bir kızımda olacak inşallah. Umarım her ikisinin de hayatı hep şeker tadında geçer ne diyim.. 
Kan testlerimde ise PLT trombosit değerim düşük çıktı biraz. Bu değer kandaki pıhtılaşmayı sağlayan pulcuklar anlamına geliyormuş. Şuan için yapılabilecek bir şey yok. Doğumum sezeryanla olacağı için, kan değerimi sürekli takip edeceğiz. İyi düşünüp, iyi olmasını değerlerimin düşmemesini, yükselmesini diliyorum.
Gelelim Umut’a, tatil artık bitiyor. Bundan tam 16 gün sonra bizim ilkokul maceramız başlıyor. Okullar 17 Eylül’de açılacak olmasına rağmen; biz bu yıl birinci sınıf olduğumuzdan, bir hafta önce başlayacağız. Bu bir hafta minikler için oryantasyon ve alışma süreci olacak. Bu yüzden çok heyecanlıyız. Umut alışkanlıklarına bağlı bir çocuk olduğundan ve neyle karşılaşacağını bilmediğinden, hem çok heyecanlı hem korkuyor. Eski okuluma gitseydim keşke diyor. Ya hiç arkadaşım olmazsa, öğretmen bana kızarsa diyor. Bu yüzden geçen gün belki biraz rahatlar diye yeni okuluna gittik. Nasıl sıkılgan, nasıl korkak gözlerle baktı etrafa. Teneffüs zili nasıl çalıyor, ben zil çalınca ne yapacağım diye sordu öğretmenlerine. Merak etme öğretmeniniz hepsini öğretecek dedi onlarda. Küçük dünyasında neleri takıyor, neleri büyütüyor acaba miniğim diye düşünmeden edemedim.
4+4+4 sistemi de heyecanımıza tuz biber oldu. Umut tam yaşında başlıyor olmasına rağmen; 60-72 ay çocuklarının da okula başlayacak olması ve ilköğretim müfredatında da bu uygulama ile değişiklikler yapılacaktır mutlaka, bu durumun bizi nasıl etkileyeceğini endişe ile bekliyorum. Yeni sistem ile ilgili okul yetkililerinin ve öğretmenlerinde çok fazla bilgisi olmayınca biz velilerin endişesi artıyor. Umarım bizim bu yıl başlayacağımız uzun yolculukta hep iyi insanlarla karşılaşırız, bal oğlum okulundan kazandıkları ile; iyi, başarılı, faydalı bir insan olabilir.
2012-2013 eğitim-öğretim yılı tüm çocuklarımız için verimli ve faydalı geçmesini umuyorum, hepsine şimdiden başarılar diliyorum.. 
 24.08.2012 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder