31 Mayıs 2016 Salı

Halet-i Ruhiyem

21.06.2012 tarihinde kızıma hamileyken yazdığım yazılardan biri :

Geçen hafta köşem boş kaldı, yazasım gelmedi. Konuşasım da yoktu hiç. Sanki kelime dağarcığım haleti ruhiyemi anlatmaya yeterli değildi. Hamilelik hormonlarından mı bilmem genelde optimist olmaya çalışan ben kolayca pesimist yönleri bulmaya pek bir eğilimli haldeyim. Son günlerde çok değişken bir ruh haline sahibim. Mutluluk, üzüntü, heyecan, korku, neşe, endişe hepsini bir arada yaşıyorum sanki. Kolayca da ağlar oldum herşeye. Sulugöz müyüm neyim? Gözyaşlarım için mutluyken, mutsuzken hiç farketmiyor, sanki kirpiklerimin ucunda sıraya girmiş bekliyor hepsi. Ben planlamayı severim hayata dair herşeyi. Organize olayım herşey benim düşündüğüm gibi gitsin isterim. Ama her zaman mümkün olmuyor bu. İnsanın başına hiç ummadığı şeyler gelebiliyor. Hayatı yönetmek neredeyse imkansız gibi. Ne tuhaf mutlulukla mutsuzluk, huzurla endişe, iyiyle kötü, beyazla siyah birbirine geçmiş sanki hayatta. Yaşanan kötü olaylar karşısında iyi taraflarını bulmayı seviyorum ben. En azından çaba gösteriyorum bunun için. Allah’a şükür diyorum hep, hani bunu yaşıyoruz ama en azından şunu yaşamıyoruz. Buna şükür, öyle ya ne hayatlar var bu halimize şükür.
Ama farkında olmadan biriktiriyorum sanırım. İyimserlik oyununu oynarken; küçük küçük sürekli biriktiriyorum. Hani ben çok güçlüyüm ya, iyi yönlerini görebilirim hayatın herşeyle baş edebilirim derken farkında olmadan kumbarayı dolduruyorum galiba.
Bu kadar karamsar yazdıktan sonra ne oldu ki bu kadar acaba demeyin. Başedilemeyecek türden değil, hayat koşuşturmacası içinde hemen hemen hepimizin yaşadıklarından. Aslında küçük şeyler.. Ama;
  • Ateşe küçük odunlar atılırsa alevler artarmış, büyük odunlar ateşi söndürebilirmiş.
  • Her küçük şey mutlaka işe yararmış, birçok küçük bir büyük edermiş
  • Sağanak dediğimiz küçük damlacıklardan ibaretmiş
  • Ufacık bir yağmur kocaman bir toz bulutunu yok edebilirmiş
  • Bütün hasat bir kıvılcım yüzünden elden gidebilirmiş
  • Büyük bir geminin batması için küçük bir delik yeterli imiş
  • Büyük makineleri küçük çarklar çalıştırırmış
  • Küçük başlangıçlar olmadan büyük sonuçların sağlandığı vaki değilmiş
Uzun lafın kısası aslında Küçük sandığımız birçok şey hayatımızı çok fazla etkileyebilirmiş.
Dolayısıyla benim küçük olumsuzları biriktirmeyi bırakıp, güzellikleri biriktirmeye başlamam gerekiyor yeniden.


Hamişten : Hamileliğimin 2. Tmister’ını yaşıyorum şuan. 4,5 aylık olduk. Her geçen gün biraz daha büyüyoruz, 6 yıl sonra tombik hallerime geri döndüm. Geçen doktor kontrolümüzde 3’lü testimizi olduk. Şimdilik herşey yolunda gidiyor. Endişeleri bir kenara bırakıp, şimdilik çok beceremesem de keyifli bir hamilelik geçirme çabasındayım. Doktorumuz bebeğimizin kıza benzediğini söyledi. Bakalım bir ay sonraki kontrolümüzde de aynı tahmin gelecekmi? Umutçum yine pek tepki vermedi kız kardeş konusuna, kesin mi dedi sadece. Tabi bizde isim krizi başladı bu arada. Bebeğin ismi ne olacak? Ben rüyamda gördüğüm İnci ismini çok istiyorum. Oğluşumuzda Allah aşkına o ismi koymayın diyor. Ana sınıfında bir arkadaşının ismi İnciymiş ve pek sevmiyorlar sanırım birbirlerini öyle anlaşılıyor ;) Çiçek koyalım diyor, çiçek olsun kardeşimin adı. “Kardeşim”  nasılda yakışıyor küçük ağzına.. Abinin ismi sevmesi bizim için çok önemli bakalım neye karar verebileceğiz.
Umutçumda anasınıfına gitmeye devam ediyor. Ay sonuna kadar sürecek okulları. Bu haftasonu mezuniyet törenleri olacak. 6 yaş keplerini giyecekler, gösteri yapacaklar. Şuan gösteri ile ilgili hiçbir tüyo alamadık. Heyecanla bekliyoruz.
Bizden şimdilik bu kadar,
Sevgiyle kalın..
21.06.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder