17 Mayıs 2016 Salı

Hayatta hep doğru seçimler yapıyorum ve yaptığım her seçim her zaman benim için mutluluk kaynağı oluyor.



Hayatta hep doğru seçimler yapıyorum ve yaptığım
her seçim her zaman benim için mutluluk kaynağı oluyor.

 Kaçımız bunu söyleyebiliyoruz gerçekten?

Adamın biri bilge bir kral olmakla ün salmış kralın yanına gider. Krala şunu sorar:
- "Efendim söyleyin bana hayatta özgürlük var mıdır?" Kral :
- "Elbette" der, "Kaç bacağın var senin?". Adam soruya şaşırarak :
- "İki efendim" der. Kral :
- "Pekala, tek bacağının üstünde durabilir misin?"
- "Elbette" diye cevap verir adam. Kral :
- "O halde hangi bacağının üstünde duracağına karar ver".
Adam biraz düşünür ve sol bacağı üstünde durmaya karar verir.
- "Tamam" der kral. Sağ bacağını kaldırabilirsin. Bir süre sonra
"Şimdi de öteki bacağını kaldır." der kral. Adam şaşırır :
- "Bu imkansız kralım" der.
- "Gördün mü?" der kral " Özgürlük budur. 
Sadece ilk kararı almakta özgürsün. Ondan sonrasında değil."

Hayat seçimlerden ibarettir. Her durumda bir seçim vardır. Seçimler karşısında aldığımız kararlarda bizi birçok yönden etkileyebilir. Bizler her durumda nasıl davranacağımıza karar veririz ve devamı kendiliğinden gelir.  Her ne seçiyorsak asıl hedefimiz kararımız sonrasında mutlu olmak değil midir? Kararlarımızdan pişmanlık da duysak, asıl hedefimizi hiç unutmazsak, yeni kararlarımızı bu doğrultuda verirsek, keşke’ler azalmaz mı? Umut’lar çoğalmaz mı?
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder