30 Mayıs 2016 Pazartesi

Kız mı erkek mi?

07.06.2012 tarihinde kızıma hamileyken yazdığım yazılardan biri :

Hamile olupta bebeğinin cinsiyetini merak etmeyen yoktur heralde.

Sadece anne adayının mı herkesin merak konusudur. Öyle, bebek mi bekliyorsun denip geçilemez. 

Bebek bekleyen bir anne adayına sorulan  Erkek mi olacak, kız mı? 

En önemli sorulardandır! 


Ardından da tahminler başlar. Öncelikle göbekle ilgili tahminler yapılır. Hımm göbeğin yayık duruyor sanki kızın olacak senin, çok güzelleşmişsin hamilelik yaramış kesin oğlun olacak (bu cümleyle anne adayı bir yaman çelişkiye girer; hamileyken bile iyi görünüyorum vaw mutluluğu ile, ben hamilelikten önce çirkin miydim acaba şüpheleri içinde) ekşi mi aşeriyorsun tamam kız kız.. Benim içime doğar kime dediysem tuttu diye büyük konuşanlar vardır birde. Bu hep böyledir.. Herkes ultrasonografi cihazı ve cinsiyet tahmincisi oluverir biranda..


Benim de son günlerde sıkça yaşadığım bir durum bu. O yüzden de yazmak için bu konuyu seçtim. Henüz bebeğin cinsiyetini öğrenmediğimizden herkes yorum yapıyor. Tahminler havalarda uçuşuyor. Bahis falan başlayacak diye korkmuyor değilim. İlk bebeğimde pek böyle olmamıştı aslında. Kız mı erkek mi diye soranlara sağlıklı olsun önemli değil dedim hep. Öyle ya ilk bebekti kız veya erkek ne farkederdi. Ancak şimdi bir oğlum olduğu için birde kızın olsun dilekleri çoğaldı.

Tabiki herkes gibi benimde ilk dileğim, hayırlı ve sağlıklı evlatlarım olması...  Sağlıklı olsun da kız olsun erkek olsun önemi yok. Ama merak etmeden de durulmuyor değil mi?
Hadi biraz eğlenelim ve çok eskilerden günümüze gelen tahmin yöntemlerini hep birlikte hatırlayalım mı?

  • Çin takvimi en çok bilineni sanırım. Ben mantığını hala çözemesem de bakmadan duramıyor insan. Bir arkadaşım oğlu olduğu için hamile kalmak için kız aylarını beklediğini söylediğinde çok şaşırmıştım ama gerçekten bir kızı oldu. Ben şimdi bakınca görüyorum ki kız aylarını kaçırmışım, erkek bebek görünüyor bakalım tutacak mı? Takvimde bir hoş yani zaten hepi topu iki seçenek olduğuna göre tutma şansı %50, %50 yani doğru da olabilir yanlışta olabilir. 
  • Hamile kadının omzuna veya başının üstüne tuz dökmek var birde.. Annemler yengeme yaparken görmüştüm ilk defa. Bu yöntemde en dikkat edilmesi gereken nokta anne adayına çaktırmadan tuzun dökülmesi. Sonrası çok eğlenceli herkes pür dikkat kadıncağızı izlemeye başlıyor. Elini burnuna götürürse oğlu, ağzına yada çenesine götürse kızı olacağı düşünülüyor.
  • Karnın şeklinden tahminler var birde, karın yuvarlak ve öne doğru top gibi ise erkek bebek, daha yayvan bir duruşu var ve basenlerden de kilo alınıyor ise kız bebek olduğu söyleniyor.
  • Kız bebeğin annenin güzelliğini aldığına inanılıyor. Erkek bebek bekleyen annelerin ise daha fazla güzelleştiği, her zamankinden daha iyi göründüğü.
  • Ye ekşiyi doğur Ayşe’yi, ye tatlıyı doğur Hakkı’yı yada atlıyı demişler.. Ben çok fazla ekşi yiyorum özellikle yeşil erik ;) bakalım..
  • Baba adayı anne ile birlikte kilo alırsa, oğlu olurmuş, kız bebek bekleyen annelerde mide bulantısının fazla olduğu, erkek bebeklerde ise olmadığı gibi daha birçok söylem var..
  • Ha birde alyans testi var değil mi? Anne adayının karnına ipe bağlanan bir alyans tutuluyor; yuvarlak daireler çizerse oğlu, dikey yada yatay gelip gidiyorsa kızı olacağına inanılıyor.
  • Tüm bu söylemlerin ne kadarı doğrudur ben bilmiyorum, özelliklede teknoloji bu kadar ilerlemişken bunlara ne kadar ihtiyaç olduğu da başka tartışılası bir konu yinede
    şimdi bu konuda  kadar bilgi verdiğime göre;
    acaba kız mı erkek mi? ;) 
07.06.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder