24 Eylül 2009 Perşembe

En sevdiğim kurabiye : Kaya kurabiye


Çok seviyorum bu kurabiyeyi. birkaç tarifim var misafirim geldiğinde olmazsa olmaz mutlaka yaptığım ve tadına, güzel olacağına inandığım. bunlardan biride kaya kurabiye.. annemde çok seviyor ben işte çay saatlerinde seviyorum. dolayısıyla sık sık yaptığım bir kurabiye..

Malzemeler:
2 yumurta
1 paket (250 gr) margarin (oda sıcaklığında yumuşamış) Ben 3/2 gibi kullanıyorum margarini.. çocuklar varsa mutlaka tereyağ kullanıyorum.
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı kuru üzüm
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
yarım su bardağı toz şeker
aldığı kadar un (~3,5 su bardağı)

Hazırlanması:
önce margarin, yumurta ve şekeri karıştırın. ardından üzümü ve cevizi ekleyin. 2 bardak kadar unu ekleyip üzerine vanilya ve kabartma tozunu katın. devamlı yoğurarak ve un ekleyerek elinize yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin.
hamurdan parçalar koparıp yamuk yumuk şekiller verin. hepsini tepsiye dizin. önceden ısınmış 175C fırında üzerleri hafif kızarana kadar pişirin.
Notum : Bu malzemelerle yaklaşık 1,5 – 2 tepsilik kurabiye çıkıyor..
Kurabiyenin tadı durdukça daha da güzelleşiyor, bayatlamıyor. Ben 3-4 gün işyerine getiriyorum mesela..
Tarifin aslında ceviz var ancak ben cevizli hiç yapmadım. Kuru üzümlü yapıyorum hep, evde kayısı varsa kayısıda ekliyorum müthiş güzel oluyor tadı..
Şeker miktarını azaltıp pudra şekeride ekleyebilirsiniz biraz.

4 yorum:

  1. Bir zamanlar benimde bir kopuk kurabiye tarifim vardı aynı bunun gibi koparıp atıyordum cevizli, fındıklı falan.. Onu hatırlattı bana... Ama tarifi kaybettim.. Bu o olabiler mi acaba :)

    YanıtlaSil
  2. hımm çok severim üzümlü keki/kurabiyeyi
    umarım birgün senin elinden yemek kısmet olur İlknurcum
    ellerine saglık

    YanıtlaSil
  3. ben de denemek istiyorum bu tarifi. ben de seneler once yapmistim. cok severim.

    sevgi

    YanıtlaSil
  4. Deneyin mutlaka arkadaşlar. Şiddetle tavsiye ediyorum. İnanılmaz lezzetli kurabiyeler oluyor. nefis :)

    YanıtlaSil