24 Eylül 2009 Perşembe

Yemek pişirmek bir sanattır.


Yemek pişirmek aşktır…
Zaten içine sevgi katılmayan, aşk ve tutku olmadan yapılan her iş sıradan değilmidir? Öylesine yapılmış alelade..
Emek vermeden, tutkuyla yapılmadan, içine kendini, sevgini katmadan yapılan hangi iş başarılı olmuştur ki.

Yemek yapmak, mutfakta olmak hep bir zorunluluk olarak gelmiştir bana.. hiçbir zaman ilgimi çeken bir alan olmamıştır.
İyi bir yemek yiyiciyimdir ben. Ama yediğim enfes bir tadı merak edip sormamışdır hiç, nasıl yapıldı diye? Nedense merak uyandırmamıştır bende mutfak.. Bahanelerimde hazırdır zaten her zaman.. öğrenciyim, çalışıyorum vakit mi var mutfakta birşeyler bişirmeye.. Annem çok hamarattır benim, inanılmaz leziz şeyler pişirir, belkide onun bu becerisi altında ezilmişimdir.. Evlenmeden önce annemin sitemlerinden biraz olsun kurtulabilmek için ucundan azıcık yardımcı olduğum, evlendikten sonra ise sudan çıkmış balığa döndüğüm yerdir mutfak..

Ne zor iştir yemek yapmak.. Saatlerce hazırlanması süren ve genelde sofraya oturduğumuzda yarım saatte tükettiğimiz, karnımızın doymasını sağlayan, ağzımızda leziz tadlar bırakan yemekler.. herkesin farklı damak zevklerini de unutmamak gerekli tabi..

Benim genel olarak yemeğe düşkünlüğüm yoktur.. farklı lezzetleri tatma merakımda yoktur. Gelenekçi ve tutucuyumdur yemek konusunda.. Bana göre yemek yemek bir ihtiyaçtır sadece. Yaşamak için nefes alıp verme gibi bişey.. o nedenle mutfakta fazlaca zaman geçirmenin de bir anlamı yoktu benim için..

Ama bu yıl acayip heyecan vermeye başladı bana yemek pişirmek, hamurla uğraşmak, üretmek, mutfakta olmak.. Mutfağımla barış imzaladım sanki.. evin en sevdiğim yeri oldu bir anda.. Mutfağıma alışma turlarım daha hamileliğimde başladı aslında.. küçük bir can vardı sorumlu olduğum. Hem sağlıklı hem leziz şeyler yapıp yedirmeliydim ona.. Helede yaptıklarım başkaları tarafından beğenildikçe, övgüler aldıkça acayip heves geldi bana.. sürekli aklım yeni bir şeyler öğrenip pişirmekte..

Yukarıda anlatmaya çalıştığım üzere ben mutfak konusunda usta yada gurme değilim.. öğrenme hevesiyle yanıp tutuşan meraklı bir öğrenciyim sadece.. Ama annem el verdi sanırım bana.. Yaptıklarımda lezzetli yabana atılır cinsten değil hani..
Denemelerimi burada paylaşmak istiyorum. Benimle birlikte yeni lezzetler öğrenmeye varmısın yokmusun?


2 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglık canımcım çok güzel gözüküyor hamarat marifetli arkadaşım benim
    mucksss
    takip edecegim seni ve paylaşımlarını
    izindeyim :)

    Simge Odabaşı

    YanıtlaSil