28 Eylül 2009 Pazartesi

Pazar günleri kendini şımartmalı insan...

KOLAY PİZZA
MALZEMELER: ½ paket margarin (yumuşak, 125 gr.), 2 çorba kaşığı yoğurt (ben yoğurt yerine süt kullandım 1 su bardağı),1 yumurta,1 kabartma tozu veya kuru maya, 2- 5 su bardağı un Tuz
ÜZERİ İÇİN: 2- 3 sivri biber, 1- 2 domates
Küçük bir parça sucuk, sosis, zeytin, kaşar peyniri, 1-2 kaşık Domates salçası
YAPILIŞI: 1- Un elenir, ortasına yumuşak margarin, yoğurt, yumurta, tuz, kabartma tozu konup yoğrulur. Üzeri örtülüp 15 dk. dinlendirilir. Hamur, 25- 30 cm. çapında bir tepsinin kenarlarının yarısına çıkacak kalınlıkta açılır veya elle yuvarlak olacak şekilde şekil verilir, tepsiye yerleştirilir.
Hamurun 10-15 yerine çatal batırılır.
2- Sıcak su ile domates salçası karıştırılır hamurun üzerine dökülür 3- Sucuk, sosis, biber, domates küçük küçük doğranır. Zeytinler çekirdekleri çıkartılıp, Hamurun üzerine yerleştirilir.
3- 190 derece fırında pişirilir. pişmesine 5-10 dakika kala üzerine kaşar peyniri rendelenir. peynirler eriyene kadar biraz daha pişirilir.
Notum : Pazar günü de olsa bu pizzanın zamanında sofrada olabilmesi için uykudan biraz feragat etmek gerekiyor.. hazırlanması okadar da kısa sürmüyor... Ben sebzeli pizzaları çok seviyorum. Özelliklede ıspanaklı ve rokkalı olanlarını.. ama buda nefisti.. Helede menünün zengin olduğu uzun kahvaltıların yapıldığı pazar sabahında..
Üstteki resimde piştikten sonraki hali.. Afiyet olsun :)

1 yorum: