25 Eylül 2009 Cuma

Naneli poğaça

MALZEMELERİ:
3/2 paket margarin
2 tane yumurta (1'inin sarısını üstüne ayırın)
1 çay bardağı sıvı yağ
2 çorba kaşığı yoğurt 1 paket kabartma tozu
Alırı kadar un
Tuz
2 dolu çorba kaşığı kuru nane
Çörek otu
YAPILIŞI:Oda sıcaklığındaki margarinin içine 1 tam+1 yumurta akı, yoğurdu, sıvıyağı, tuzu ve naneyi katıp karıştıralım. İçine unu ve kabartma tozunuda ekleyip kulak memesi yumuşaklığında yoğuralım. İstediğimiz şekli verip tepsiye dizelim. Üstüne yumurta sarısı sürüp çörek otu serpelim. Isıtılmış 175'C fırında pişirelim.

Notum : Ben naneyi çok seviyorum o nedenle bana göre çok lezzetli bir poğaça oldu. Ayrıca bu kez hamura evdeki kırıklanmış beyaz peynirleri de kattım daha da leziz oldu. Ben yoğurdu hep fazla kullanıyorum poğaça hamurlarımda, 1 su bardağına yakın hem hamur fazla oluyor hemde daha puf puf. Ben çörekotu eklemedim üstlerine.

NANENİN FAYDALARI : Öncelikle hazmı kolaylaştırıcı etkisi vardır. Gaz söktürür. Karaciğer yetersizliğini giderir. Safra akışını düzenler. Mide ağrılarını keser. Bağırsaklarında problem yaşayanlar için birebirdir. Bağırsak spazmını giderir. Nefes almayı kolaylaştırır. Astım, grip, bronşit ve öksürükte faydalıdır.
İçerisindeki B vitamini sayesinde sinir rahatsızlıklarına iyi gelir. Sinirleri kuvvetlendirir. Sükunet verir. Heyecanları ve korkuyu yatıştırır.
Kusmaları önler. Bu nedenledir ki, mide bulantılarında limonla birlikte kaynatılarak tüketilmesi tavsiye edilir… Migren, uykusuzluk ve baş dönmelerinde faydalıdır. El ayak titremesi, dil tutukluğu, felç ve uykusuzlukta kullanılır. Kalbi kuvvetlendirir. Sinirsel kalp çarpıntılarını keser. Anne sütünü artırır. Adet günlerinin ağrısız olmasını sağlar. Soğuk algınlığında faydalıdır. Bağırsak solucanlarının düşürülmesinde yardımcı olur. İdrar söktürür.



2 yorum:

  1. ellerine ve yüreğine sağlık İlknurcuğum. Bayılarak yedik
    Ayşe GÜLER ALACA

    YanıtlaSil